Informace rodičům 15.2.
15. února 2013
Milí rodiče,
tento týden se zdál velmi krátký (ředitelským volnem a návštěvou divadla), ale vyhrazený čas jsme se snažili maximálně využít a i po cestě z divadla došlo k procvičování pravopisu (viz níže). Divadlo se povětšinou líbilo, u některých ale dojem z představení přehlušil zásah uniformovaných policistů, kteří z tramvaje vyváděli polospícího bezdomovce. Na zpáteční cestě jsme si udělali krátkou procházku po náplavce od Národního divadla až na Výtoň (počítali jsme LYSKY na řece – což některé ve čtvrtek svedlo k tomu, že v doplňovacím cvičení LÍSKOVÁ JÁDRA považovali za LYSKOVÁ JÁTRA; podobně se někteří po cestě rozčilovali nad nápisem BISTRO MÁNES v domnění, že bistro je zaručeně příbuzné ke slovu BYSTRÝ pro bystrost obsluhy J) a v modřanském supermarketu byly nakonec ukojeny i nakupovací touhy – výlet byl tedy kompletní (trocha napětí, trocha kultury, trocha pohybu a hlavně brambůrky) – všichni si museli přijít na své J.
Také jsme do třídy přivítali nového spolužáka.
Co už umíme:
ČJ – snažili jsme se zapamatovat si pádové otázky a správně je použít při určování pádů (na pondělí budou všichni umět pádové otázky zpaměti)
- nastříhali jsme si kartičky s vyjmenovanými slovy po M, příští týden s nimi budeme pracovat
- znovu jsme četli na čas, děti si mohou porovnat, zda se v hlasitém čtení od října zlepšily
- přešli jsme ze „zajíců“ na „žolíky“ (princip je stejný, každý den jedno doplňovací cvičení a za vyplněnou kartu odměna) jen žolíci jsou už profesionálnější (nedokončené zaječí kartičky byly po zásluze vyplaceny)
M – ukázali jsme si písemné odčítání s přechodem přes desítku (příklady typu 52 – 37), princip většinou všichni pochopili, zatím je ale mate, kdy si mají desítku „držet“ a kdy to není potřeba (ještě bude potřebovat vše dotrénovat)
- učíme se číst a zapisovat čísla do tisíce, pracovali jsme s řádovými počítadly
- rýsujeme ve čtvercové síti, u čtverců a obdélníků určujeme sousední a protější strany
AJ – tématem tohoto týdne bylo oblečení, naučili jsme se osm slovíček (s dětmi je procvičte, učebnice str. 34, tato nemáme připravená z druhé třídy)
- pracovali jsme s otázkou Are you wearing (Máš na sobě…?)
Prv – v jediné prvouce v tomto týdnu jsme si pověděli základní údaje o vzduchu (složení, kde všude se nachází, co je zdrojem kyslíku …), vyhledávali jsme informace v textu a doplňovali je do myšlenkové mapy (která je zápisem s důležitými informacemi z hodiny)
- zkoušeli jsme, jak dlouho vydržíme nedýchat (nejdále jsme se dostali na hranici jedné minuty a vyvrátili tak tvrzení jedinců, kteří se nás snažili přesvědčit, že vydrží ve vaně pod vodou více než hodinu)
- pokusem se svíčkou jsme si dokázali spotřebovávání kyslíku při hoření
VV – ve výtvarné výchově jsme si hráli na módní návrháře a řadili nejprve spolužáky do barevné řady, následně si každý vyzkoušel vytvořit vlastní barevný vzor na čtverečkovaném papíře
Co nás čeká příští týden:
ČJ – vyjmenovaná slova po M, procvičování pádových otázek
M – budeme pracovat s čísly do tisíce (porovnávání, jednoduché sčítání a odčítání)
AJ – části hlavy
Prv – čeká nás povídání o půdě, krátký test na neživou přírodu (voda, vzduch, půda – děti dostanou otázky předem) a pak otevřeme téma vesmír
Další informace:
Pro cestu MHD po Praze nám nakonec stačilo potvrzení školy o věku žáků a cesta tramvají tak byla pro všechny zdarma (bez ohledu na Opencard). Platili jsme pouze cestu vlakem do Modřan, každému vracím 20 Kč.
Zkontrolujte, zda jste zaplatili školní kroužky za druhé pololetí.