Informace rodičům 15.3.
15. března 2013
Milí rodiče,
jako i zbytek školy nás schvátila viróza a postupem týdne nás ubývalo a ubývalo. Proto jsme ke konci týdne trochu zvolnili, abychom marodům moc neutekli. Příští týden se do toho ale budeme muset pořádně opřít J.
Co už umíme:
ČJ – kromě procvičování vyjmenovaných slov jsme se v tomto týdnu zaměřili na význam slov – seznámili jsme se s pojmy slova souznačná a slova protikladná, vyhledávali dvojice slov podle zadání a snažili se slova souznačná a protikladná sami vymýšlet
- v pondělí jsme si pod vlivem poznatků z učiva o planetách četli z žánru sci-fi: někteří se rozhodli pro příběh Boba a Bobka, jak se setkali s králíky z Venuše, odvážnější čtenáři potom povídku Matematici (Artur Feldmann) odehrávající se v roce 3996
- při čtenářské dílně jsme se věnovali předvídání (co se asi stane? co se asi dnes dočtu?)
- ve čtvrtek jsme si lámali jazýčky básničkou plnou jazykolamů
M – postoupili jsme v počítání do tisíce, sčítáme a odčítáme s desítkami a jednotkami (350 + 50; 357 + 2), zatím stále bez přechodu přes desítku
– procvičili jsme také písemné sčítání a odčítání a zaznamenali své výkony do grafu
- první zápas s kružítkem minulý pátek sice nepřinesl žádné zranění, ale výtvory měly do kružnic hodně daleko a nekroužilo se tolik kružítkem, jako papírem; zejména holčičí část třídy se ale nenechala odradit a pilně trénovala a teď už zvládá i náročnější ornamenty J
AJ – naučili jsme pojmenovat další součásti oblečení (kalhoty, ponožky, boty, punčochy)
- tvořili jsme věty rozlišující číslo podstatných jmen (This skirt is green. These socks are green.)
Prv – v pondělí jsme zakončili téma vesmíru
- ve středu jsme pracovali v malých skupinách a snažili se podle určitých znaků rozdělit obrázky na jednotlivé skupiny živých organismů (živočichové, rostliny, houby, jednobuněční a bakterie), z čehož teď nás do konce školního roku budou podrobněji zajímat rostliny a živočichové
- ve čtvrtek jsme si zopakovali, jaké jsou společné znaky všech živých organismů, a hledali rozdíly mezi rostlinami a živočichy (na některé děti přišly samy a dokázaly je velice pěkně popsat a zdůvodnit, např. rostliny se nemohou samy pohybovat z místa na místo, další jsme odhalili v odborném textu)
TV – pokračovali jsme ve šplhu na tyči a objevili mezi sebou pár vynikajících šplhavců (kteří snad mají na rukou přísavky) a také pár pytlů brambor J
Co nás čeká příští týden:
ČJ – vyjmenovaná slova po P (význam jednotlivých slov, nácvik řady)
M – sčítání a odčítání do tisíce, jednotky hmotnosti a objemu
AJ – krátký testík – oblečení a části těla
Prv – více se ponoříme do světa rostlin, budeme zkoumat jejich stavbu a jejich společné znaky
- a začneme vyrábět a připravovat věci na jarmark
Další informace:
Ve středu 20.3. pojedeme do Divadla v Dlouhé na písničkové představení Kdyby prase mělo křídla – vybíráme 150 Kč.
Ve středu 27.3. odpoledne pořádá 1. stupeň Jarní jarmark (k zakoupení budou opět různé dětské výtvory, velikonoční dekorace apod). Podrobnější informace očekávejte příští týden.
V týdnu od 8.4. bychom se pustili do další společné četby, tentokrát O. Sekora: Kronika města Kocourkova (pokud nemáte, pokuste se obstarat, k sehnání jsou bazarové v antikvariátech např. přes www.zbozi.cz).
Účastníkům školy v přírodě připomínám úhradu zálohy 1500,- na účet školy
GE Capital 163034109/0600.