Informace rodičům 19.10.
19. října 2012
Milí rodiče,
připomínám, že v úterý je již běžný tělocvik v sokolovně, všichni ještě tento týden neměli cvičební úbor. Prosím vše potřebné doplňte, abychom mohli sportovat naplno. Tentokrát jsme cvičili obratnost v různých cvičeních na lavičkách a na kladině.
Při výtvarce se nám povedli moc pěkní „skřítci podzimníčci“ z vylisovaných listů (můžete nahlédnout do fotogalerie na webových stránkách třídy).
Co už umíme:
ČJ – po celý týden jsme trénovali párové souhlásky (uvnitř slov jsou trochu složitější než na konci) a v pátek se dozvěděli něco o slovech významem nadřazených a podřazených
- čtení – četli jsme pohádku Jitky Molavcové Malý dráček, která nám názorně předvedla, k čemu je potřebná trpělivost a jak je důležité nevzdávat se hned, když se nám něco nedaří
- v úterý a ve čtvrtek jsme měřili, kolik kdo stihne přečíst slov za minutu – výsledek neporovnáváme mezi sebou navzájem (rozmezí třídy bylo 20 – 154 slov za minutu), ale budeme ho individuálně porovnávat až s dalším měřením po pololetí a na konci školního roku, aby bylo vidět, jestli se zlepšujeme J
- ve středu si děti užily první letošní dílnu čtení, nejprve si v menších skupinách doporučovaly přinesené knížky a pak se opravdu s chutí začetly (středeční poslední hodinu budou čtenářské dílny pravidlem – děti si budou nosit vlastní rozečtené knížky z domova nebo budou moci využít zásoby třídní knihovničky)
M –zopakovali jsme si podstatu násobení a násobky dvou
Prv– ve skupinách jsme se pomocí buzoly zorientovali ve třídě (označili jsme si všechny světové strany a konečně už víme, proč nám svítí sluníčko do třídy vždy dopoledneJ), každý si vyrobil jednoduchou směrovou růžici, pomocí níž se mohl otáčet zadaným směrem
- podařilo se nám také zorientovat se v plánku třídy, najít v něm nejen svou lavici, ale rozpoznat i další zakreslené vybavení třídy (za domácí úkol si mají děti připravit podobný plánek svého pokoje)
- nakonec jsme získané dovednosti uplatnili při hře se schováváním předmětů
AJ –počítali jsme do deseti (protože to už umíme) a s učebnicí cvičili zápis číslovek do šesti, natrénovali jsme otázku How many? (kolik) a Whatnumber? (jaké číslo)
Co nás čeká příští týden:
ČJ – párové souhlásky uvnitř slov
M – násobení a dělení třemi
AJ – lekce 6 – vybavení třídy (bude se nám hodit znalost práce s plánem třídy)
- v úterý také opakovací testík za prvních pět lekcí (bude ověřovat spíše schopnost porozumění napsaných slov ze základní slovní zásoby (barvy, číslovky 1 - 6, školní pomůcky, národnost viz 1. lekce), rozhodně nezkouší, jestli umí děti slova správně zpaměti anglicky napsat
Prv – podíváme se na houby (dokud rostou J)
Další informace:
- ve čtvrtek a v pátek jsou podzimní prázdniny a do školy se nejde!
- vyčíslili jsme náklady na vlakovou dopravu na bruslení, na jednoho žáka vychází 191 Kč – rozdíl mezi vybíranou a skutečnou částkou je tak 9 Kč na jednoho žáka které si dovolím převést do třídního fondu (systém slev u Českých je tak složitý a neprůhledný, že se v něm neorientují ani zaměstnanci, a pokaždé jsme tak i při stejném počtu cestujících platili jinou částku, celkové náklady jsme proto rozpočítali mezi všechny zúčastněné žáky a nemůžeme brát ohledy na ty, kteří některou lekci vynechali)
- stále ještě čekáme na fakturu za půjčování bruslí, jakmile dorazí, dám vědět, kolik má kdo ještě přinést nebo vrátit přeplatky